Om adhd i vardagen
Den här sidan hjälper dig förstå adhd i vardagen: när viljan finns men starten inte tänder utan långa förklaringar.
Uppgiften kan vara tydlig.
Lättläst
Det här är en kortare version av guiden om adhd i vardagen: när viljan finns men starten inte tänder. Texten har enklare ord, mer luft och större bokstäver.
Kortare text, enklare ord och större bokstäver.

Det viktigaste först
Den här sidan hjälper dig förstå adhd i vardagen: när viljan finns men starten inte tänder utan långa förklaringar.
Färre val.
En start som tar under två minuter.
Tydlig ordning.
Den här sidan hjälper dig förstå adhd i vardagen: när viljan finns men starten inte tänder utan långa förklaringar.
Uppgiften kan vara tydlig.
Börja med att se vad som händer. Du behöver inte förstå allt direkt.
Välj en liten sak. Den ska vara enkel nog att göra idag.
Gennay kan hålla ihop dina tankar, dina ord och det du vill komma ihåg.
Gennay är stöd i vardagen. Gennay ersätter inte vård, akut hjälp eller annan professionell hjälp.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Du bestämmer själv vad du vill skriva och spara. Ta hjälp av en människa när något känns farligt, akut eller för tungt att bära ensam.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Vill du läsa mer kan du gå tillbaka till den vanliga guiden eller fortsätta till fler guider.
För att uppgiften ofta innehåller fler osynliga steg än den ser ut att göra.
Genom att lämna spår åt dig själv: liten handling synligt, korta anteckningar, öppna flikar stängda och en så låg återstartströskel som möjligt.
Nej. Gennay är ett personligt AI-stöd för reflektion, minne och vardagliga val. Det ersätter inte terapi, vård eller professionell rådgivning.
Din feedback hjälper
Tryck bara en gång. Svaret sparas internt så vi ser vilka artiklar som behöver bli bättre.