Om efter ett bråk
Den här sidan hjälper dig förstå efter ett bråk: svara nu, vänta, reparera eller sätta gräns? utan långa förklaringar.
Du läser “okej” och känner hur kroppen redan har bestämt att något är fel.
Lättläst
Det här är en kortare version av guiden om efter ett bråk: svara nu, vänta, reparera eller sätta gräns?. Texten har enklare ord, mer luft och större bokstäver.
Kortare text, enklare ord och större bokstäver.

Det viktigaste först
Den här sidan hjälper dig förstå efter ett bråk: svara nu, vänta, reparera eller sätta gräns? utan långa förklaringar.
Svara inte på allt medan kroppen fortfarande försvarar sig.
Skilj händelsen från din första tolkning och ditt faktiska behov.
Reparation kräver ansvar; en gräns kräver inte den andras godkännande.
Den här sidan hjälper dig förstå efter ett bråk: svara nu, vänta, reparera eller sätta gräns? utan långa förklaringar.
Du läser “okej” och känner hur kroppen redan har bestämt att något är fel.
Börja med att se vad som händer. Du behöver inte förstå allt direkt.
Välj en liten sak. Den ska vara enkel nog att göra idag.
Gennay kan hålla ihop dina tankar, dina ord och det du vill komma ihåg.
Gennay är stöd i vardagen. Gennay ersätter inte vård, akut hjälp eller annan professionell hjälp.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Du bestämmer själv vad du vill skriva och spara. Ta hjälp av en människa när något känns farligt, akut eller för tungt att bära ensam.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Vill du läsa mer kan du gå tillbaka till den vanliga guiden eller fortsätta till fler guider.
När samma sak återkommer, skaver vidare eller gör dig mindre fri i relationen. Det som tystas ner brukar sällan försvinna av sig själv.
Börja med vad du märkt, vad det gör med dig och vad du behöver tydliggöra nu. Det fungerar ofta bättre än att starta med allt du samlat på dig.
Nej. Gennay är ett personligt AI-stöd för reflektion, minne och vardagliga val. Det ersätter inte terapi, vård eller professionell rådgivning.
Din feedback hjälper
Tryck bara en gång. Svaret sparas internt så vi ser vilka artiklar som behöver bli bättre.