Om när tankarna håller dig vaken
Den här sidan hjälper dig förstå när tankarna håller dig vaken: skilj nattoro från morgondagens uppgifter utan långa förklaringar.
Du lägger dig trött och hjärnan börjar arbeta.
Lättläst
Det här är en kortare version av guiden om när tankarna håller dig vaken: skilj nattoro från morgondagens uppgifter. Texten har enklare ord, mer luft och större bokstäver.
Kortare text, enklare ord och större bokstäver.

Det viktigaste först
Den här sidan hjälper dig förstå när tankarna håller dig vaken: skilj nattoro från morgondagens uppgifter utan långa förklaringar.
Gör kvällen enklare.
Välj en kort nedvarvning.
Planera morgonen lätt.
Den här sidan hjälper dig förstå när tankarna håller dig vaken: skilj nattoro från morgondagens uppgifter utan långa förklaringar.
Du lägger dig trött och hjärnan börjar arbeta.
Börja med att se vad som händer. Du behöver inte förstå allt direkt.
Välj en liten sak. Den ska vara enkel nog att göra idag.
Gennay kan hålla ihop dina tankar, dina ord och det du vill komma ihåg.
Gennay är stöd i vardagen. Gennay ersätter inte vård, akut hjälp eller annan professionell hjälp.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Du bestämmer själv vad du vill skriva och spara. Ta hjälp av en människa när något känns farligt, akut eller för tungt att bära ensam.
Om situationen är akut, farlig eller handlar om att du kan skada dig själv eller någon annan ska du kontakta lokala akuta resurser direkt.
Vill du läsa mer kan du gå tillbaka till den vanliga guiden eller fortsätta till fler guider.
För att stress, oro, vana och kroppens dygnsrytm påverkar olika delar av återhämtningen.
Ibland hjälper vila, men oregelbundna försök att ta igen allt kan också göra rytmen stökigare.
Nej. Gennay är ett personligt AI-stöd för reflektion, minne och vardagliga val. Det ersätter inte terapi, vård eller professionell rådgivning.
Din feedback hjälper
Tryck bara en gång. Svaret sparas internt så vi ser vilka artiklar som behöver bli bättre.